Avfällingar? eller Slumrande Hjältar?

Överallt ser jag "avfällingar", de som sover, som Gud reser upp, som börjar predika Guds ord, som vägrar låta sig tryckas ner igen. Det är dom, om någon, som kommer övervinna genom lammets blod och vårt vittnesbörds ord.

”Inte en gång till, säger vi till Satan. Nej du, Jesus är verkligen min Herre och jag böjer mig inte”.

En ängels röst hörs och alla tio jungfrurna vaknar upp. De fem förståndiga behöver bara vakna och de vet att de är redo och behöver inte leta upp dom som säljer oljan. De fem oförståndiga hinner inte in genom porten innan den stängs.
Vad säger Jesus då?
Mat 25:11 Sedan kom de andra jungfrurna tillbaka och sade: Herre, Herre, öppna för oss!
Mat 25:12 Men han svarade: Amen säger jag er: Jag känner er inte.
Jesus den gode herden letar upp det får som kommit bort. Det var jag det, och när han hittade mig igen vart det glädje bland änglarna.

Jesus gick inte för att leta upp den get som kommit bort, utan han letade upp det får som kommit bort. Med andra ord, om du är avfällig, har tappat tron, så har han inte gett upp dig. Det finns fortfarande tid att omvända sig och ändra sitt liv.

Amen!!!
Share:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate this page!

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Summa sidvisningar

Använder Blogger.

Etiketter

Bloggintresserade