Varning till dig som säger dig älska Gud

Jag har en varning till dig som säger dig älska Gud.

Mal 1:6 En son hedrar sin far, en tjänare sin herre. Om nu jag är en far, var är då den heder som borde visas mig? Och om jag är en herre, var är då fruktan för mig? Detta säger HERREN Sebaot till er präster som föraktar mitt namn. Och ni frågar: "På vilket sätt har vi föraktat ditt namn?" 
Mal 1:7 Jo, genom att ni på mitt altare offrar oren mat. Och ni frågar: "På vilket sätt har vi kränkt din renhet?" Genom att ni säger: " HERRENS bord betyder ingenting."
Många av er går i kyrkan, går till era församlingar, men ser inte vad Gud håller på att göra. Ni har hört kallelsen, ni har märkt att något är på gång, men ni har dövat era samveten. Ni tror er sitta säkra på era platser och behöver ingenting. "Herren är med mig. Han har frälst mig".

Men jag säger er; ni håller på att förlora er plats hos honom som har kallat er: Horor och publikaner skall komma och ligga till bords i mitt hus men ni som inte bär fram era kroppar till mig som ett levande och välbehagligt offer skall inte komma in i mitt rike. Ni som inte vill helgas och renas skall skäras bort. Ni som älskar pengar, ni som har andra gudar jämte mig, ni giriga, ni som hatar era syskon, ni som är fega, ni skall inte komma in. Ingen oren skall komma in i Kristi och Guds rike.

Vaka och be, håll anden brinnande, förakta inte Guds ord. Ge Gud äran och offra rätta offer inför honom. Ge dig själv nu innan det blir försent!

Amen!!!
Share:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate this page!

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Summa sidvisningar

Använder Blogger.

Etiketter

Bloggintresserade