Del 10 SDA Jesuiternas Ed


Bildresultat för Ignatius av Loyola
Ignatius Loyola, grundare av Jesuit ordern.
Jesuit orden grundades år 1534 av Ignatius Loyola. Jesuiternas rykte vitvaskas mer och mer, allt för att dölja den mörka historia som har följt dem under 500 år. Men så sker det också med RKK's övriga illgärningar under motreformationen och ännu tidigare.

Jesuit orden anses vara en mycket farlig orden inom RKK, trogna påven intill döden, tränade i att agera spion, hycklare, infiltratör och även lönnmördare. Loyola själv fick sina "uppenbarelser" från ett möte med en ängel i en grotta, och av det jag har läst verkade han inte vara vid sina sinnens fulla bruk, mer besatt av onda andar än en gudsman. Jag kommer ta upp RKK, dess läror och historia vid annat tillfälle.

Jag har översatt Jesuit-eden till Svenska. Jag måste säga att när jag läste den blev jag illamående. Den främjar allt ont man kan tänka sig. Det är min övertygelse att Ignatius Loyola verkligen lyckats med sitt uppdrag att infiltrera och förföra Guds alla församlingar. Och i dag är det tydligare än någonsin i och med församlingarnas väg mot Rom och kända predikanters konvertering till den Romersk-Katolska Kyrkan. 

Min son.
Du har lärt dig att agera hycklare; bland de romerska katolikerna för att vara romersk katolik, och att vara en spion även bland din egen bröder; att inte tro någon man, att inte lita på någon man; bland reformatorerna, att vara en reformator, bland hugenotterna, för att vara en hugenott; kalvinisterna, att vara en kalvinist; bland protestanterna, i allmänhet att vara protestant; och få deras förtroende för att försöka få tala från deras predikstolar och fördöma med hela din kraft vår heliga religion och påven; och till och med att sänka sig så lågt som att bli en jude bland judarna, att du kanske skulle kunna samla all information till förmån för din order som påvens trogna soldat.
Du har blivit undervisad i att försåtligt plantera frö av avundsjuka och hat mellan stater som har fred och uppmuntra dem till blodsgärningar, dra in dem i krig med varandra och skapa revolutioner och inbördeskrig i samhällen och provinser och länder som är oberoende och framgångsrikt odlar konsten och vetenskapen och njuter av fredens välsignelser att välja sida med de stridande och att agera i hemlighet i samförstånd med din jesuitbror, som kanske är involverad på andra sidan men öppet motsätter det som du kan vara kopplad till, bara så kyrkan kan bli vinnare i slutändan, under de villkor som fastställs i fördragen för fred, och medlen som i slutändan motiverar ändamålet.
Du har fått lära dig dina uppgifter som en spion, att samla all statistik, fakta och information från varje källa; att visa dig själv inställsam till förtroendet från protestantfamiljer och kättare av varje klass och karaktär, såväl som handelshandlaren, bankiren, advokaten, mellan skolorna och universiteten, i parlamentet och lagstiftarna, och i domstolarna och statens rådgivare, och att vara "allt för alla män" för påvens skull, vars tjänare vi är till döden.
Du har fått alla dina instruktioner hittills som nybörjare, en ”neophyte” och har tjänat som en medhjälpare, biktfader och präst, men du har ännu inte invigts i allt som behövs för att vara ledare i Loyolas armé i påvens tjänst. Du måste tjäna den tillbörliga tiden som instrument och bödel, lett av dina överordnade; för ingen kan kommendera hos oss som inte med kättarnas blod har invigts i sitt arbete; för "utan att blod utgjuts ges ingen förlåtelse". Därför, för att förbereda dig för ditt arbete och säkra din egen frälsning, kommer du utöver din tidigare lydnads ed till din order och trohet mot påven, upprepa efter mig ...
Jag lovar och förklarar att jag, när möjlighet ges, kommer - skapa och utföra obevekligt krig, i hemlighet eller öppet, mot alla protestanter och liberaler som jag blir befalld att göra ... Att eliminera och utrota dem från hela jordens yta, och att jag inte kommer att spara någon på grund av ålder, kön eller tillstånd, och att jag kommer att hänga, bränna, slakta, koka, flaga, krossa och begrava de här ökända kättarna, riva upp deras kvinnors magar och livmoder och krossa deras spädbarns huvud mot väggarna för att för evigt förinta detta avskyvärda släkte, när detsamma kan inte göras öppet kommer jag i hemlighet att använda den förgiftade koppen, strängkabeln, dolkens stål eller blykulan, oavsett personens eller människans heder, rang, värdighet eller auktoritet, oavsett vilket tillstånd deras liv befinns vara ivare sig offentligt eller privat, som jag när som helst kan bli instruerad att göra av någon påvens av agenter eller en överordnad i den heliga trons broderskap, Jesu samfund "- Jesuit Eden.
(Min översättning).

Samuele Bacchiocchi

Här har vi ett exempel på en jesuit-präst som infiltrerat SDA – Sjundedags AdventisternaJag skulle inte lita på en person som Samuele Bacchiocchi1, som för det första är SDA och tydligen också är en Jesuit-präst2. Bilden är hämtat från SDAapostasy.org och handlar om avfallet, eller rättare sagt frukten av Ellen Whites arbete som börjar ruttna.


Som jag visade i mitt förra inlägg har detta pågått länge och i dem flesta samfund. Rick Joyner t.ex. skäms inte för att värva medlemmar till en Romersk-Katolsk orden och står frimodigt fram som en tempelriddare. Oskyldigt? Knappast. Det hör till Joyners Kingdom Now teologi. 

Share:

1 kommentar:

Translate this page!

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Summa sidvisningar

Använder Blogger.

Etiketter

Bloggarkiv

Bloggintresserade