Vittnesbörd om Församlingen Kraftkällan - Heavy Shepherding!

Efter min förra artikel Skrämmande vittnesbörd om mörkret i dagens Kristenhet, En Otäck läsning fick jag in nästan 20 olika berättelser som styrkte vad som skrevs i artikeln. Den artikeln har blivit läst av nästan 5000 personer och har legat högst upp på Veckans 10 Mest Lästa nästan varje dag sen den lades ut. 

Nu har en syster i tron valt att lägga ut sin berättelse något som kräver mod och beslutsamhet. Gud välsigne dig.

Längst ner lägger jag in en video från Moriel Ministries där Jacob Prasch tar upp just Heavy Shepherding.
Mvh Jon-Are Pedersen


Hej ! jag hamnade av en ren tillfällighet !?? 😟på din hemsida el. blogg. Jag instämmer helt i vad du skriver om Mikael Enroos! Jag är helt chockad ! Stämmer med mina egna upplevelser på Kraftkällan för många år sedan: Jag gick där under ett par tre år efter att ha gått på Arkens bibelskola. Många av mina f.d. kamrater fanns där! Bra att ni varnar för Mikael Enroos! Fortsätt med det! De är livsfarliga ! Du kanske också känner till att de gifte sig efter att han skilt sig utan att Kraftkällans församling visste om det!? De blev avslöjade ! Jag har pratat då med min äldre vän som då var medlem, så jag vet:

Artikel från Världen Idag

Jag skrev förra året till Mikael då jag upptäckt att han lagt ut bilder på deras hemsida på människor som de påstod blivit helade!! Flera sidor! Jag hittade även mig själv! Det var alltså ca 12 år sedan! Jag påpekade att enligt datalagen är detta förbjudet och jag krävde att de tog bort mig. Då fick jag ett mejl från Mikael Enroos där han hotade mig och sade att "han hoppades att jag blev frälst" !! (Jag har varit det sedan barnsben) När jag denna tid vid hans skilsmässa slutat gå där då jag upplevde hur osunt det var där. Jag hade starka upplevelser och Herren talade om det. Så fick jag för mig att jag skulle titta en gång på deras hemsida. När jag knappat in adressen och sidan kom upp på dator, så - TRO det eller EJ - så STOD det skrivet över skärmen " " "äktenskapsbrott " !!! Naturligtvis för mitt "inre öga" Jag blev väldigt undrande och kände att det var något som var fel. Då jag efter ett par dagar besökte en annan församling och i deras cafè . stötte på en kvinna som vistats mycket på Kraftkällan o varit mycket inne i deras kyrka, så frågade jag henne vad som hänt i Kraftkällan. Hon sade i en ton att "det finns msk som behöver bli upprättade" När jag då sade att jag nog vet vad som hänt och frågade om detta stämde att Mikael var skild. Så fick jag detta bekräftat. Mikael var hemsk i sina osunda utövningar " profetisk" som han sade ! Han kunde sätta FOTEN på människor då det låg på golvet !! OFTA hände det! Ett tag bad han "förebedjare " att lägga sig OVANPÅ människor !! En annan metod han körde med! Helt sjukt! Visserligen så var det kvinna till kvinna, men ändå !! Han tog i alla fall bort MIG från sin hemsida efter att jag sagt att i annat fall tvingades jag anmäla dem Hur det är med de andra vet jag inte. VET människor om att de finns med där? VARNA dem! Tack för ditt arbete att varna och upplysa! Var välsignad!

En gammal kvinna som varit på Kraftkällan berättade, att hon brukade kräkas när hon kommit hem. Det var så orent där ! Mikael lät Sanna , som du inte var hans fru ännu , samt en annan kvinna som var väldigt förälskad i Mikael, dansa i åtsittande kläder inför alla!! Var inte vanlig dans i glädje som kommer genom att Guds Ande kan beröra oss spontant . Mikael styrde allt. Ville tillägga detta.

Mikael stannade kvar långt in på nätterna med den nämnda kvinnan i Kraftkällans lokal. Hans dåvarande fru kom och knackade på dörren. Vilken orenhet !! VARNA för Mikael och Sanna! Vad jag vet har de inte tagit ansvar för vad de ställt till med, då många blivit sargade där.

Det borde också säga nåt om den tid vi lever i. VAR är de GODA HERDARNA som tar sig an de sargade fåren??😢

UTAN att begära pengar !!



Share:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate this page!

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Summa sidvisningar

Använder Blogger.

Etiketter

Bloggintresserade