Har Gud övergett mig? 2017-06-29

Kroppen orkar inget, huvudet hänger inte med, jag har tandvärk och huvudvärk. Ingen medicin tar bort det och jag känner mig sorgsen, nerstämd, men inte nertryckt och slut. Det är en konstig känsla. Testar Gud min tro? Testar Gud min uthållighet? Jag vet inte vad som händer.

Efter så många brinnande predikningar på Facebook och så dålig respons känns det som om jag vill ge upp, men samtidigt finns det en inre drivkraft som säger ”ge inte upp”. Jag försöker läsa bibeln, men det går trögt, jag försöker lyssna på några predikningar, men inte heller det fungerar så bra.

Jag ber för mina syskon i tron, de heliga, som Gud har tagit ut ur världen. Det får mig att må bättre.
Jag märker att något gott händer i mig eftersom jag inte blir lika frustrerad som tidigare. Nu ser jag Andens frukt växa i mitt liv. Jag vet att Gud ibland är tyst och låter oss gå genom en öken för att vi, under den tiden växer, ordet växer och bär frukt. Han rensar oss för att vi skall bära mer frukt. Men när tystnaden råder och allt känns mörkt är det inte så underbart.

Den som väntar på Herren får förnyad styrka såsom örnen. Jag vet att det som händer är till mitt bästa. Men det känns jobbigt när det pågår.

Utan tystnad kan man inte lära höra Guds röst. Det ligger nog en djupare mening i det. När du märker att Herren inte talar genom ordet eller predikningar eller i ditt hjärta på ett tag, då tror jag du lättare kommer kunna urskilja Herrens röst när han väl talar. Det är ju en välsignelse.

Jag ber om helighet, jag ber om att få bära massor med frukt för Herren, och med det får man betala ett pris där man går i en torr öknen och bara längtar efter att höra ett ord, en uppenbarelse, ett visdomsord.

Det är inte en dålig sak när Herren är tyst. Det är en del av träningen,”Radiotystnad” mitt i kriget liksom. Man tränas vandra i det ord man redan fått av honom och lita på att han ändå är med i striden. Så länge man gör det man skall göra behövs inga vidare instruktioner.

Kan man bli mätt av att läsa Guds ord? Nej, det tror jag inte. Jag tror däremot att man kan känna att det blir stopp i ”rören” innan man börjar omsätta det ord man redan fått ta emot i tron.

5 kommentarer:

  1. Så svårt det är att lida av hans 'tystnad', men vi vet ju att Han är med oss i allt o genom allt.Det är en fin text och jag vill gärna lägga in den på min sida Jesus lever. Gud välsigne dig. /Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får gärna lägga ut den på din sida. Länka bara tillbaka till bloggen är du snäll. :)

      Radera
    2. Hej Jon-Are, tack, ja det gjorde jag i natt :) jag tycker det är en fin text. Länken till min hemsida är här: http://gospel.jesuslever.eu/ar-gud-tyst-har-gud-overgett/
      Gud välsigne dig /Maria

      Radera
    3. Gott. :) Gud välsigne dig. Frid!

      Radera
  2. Tack Jon-Are för dessa ord med mening i . Ett mått skakat o prövat-Om du inte redan lagt in detta i Thr gör gärna det om du vill.

    SvaraRadera

Translate this page!

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Summa sidvisningar

Använder Blogger.

Etiketter

Bloggintresserade