Boken Tidens Fullbordan av Madeleine och Peter Wallgren

Skriven 4 Juni 2017

Madeleine och Peter Wallgren har kommit ut med en bok som heter Tidens Fullbordan där de presenterar sina "uppenbarelser" i Guds ord och har kommit fram till att Evig betyder tidsbestämt och bygger nu upp en doktrin som har sin källa i demoners lära. Denna läran kallas Apokatastasis Läran om alltings återställelse och går under den mer generella termen Kristen universalismHär har vi en lära som säger att Alla blir till slut frälsta, och blir återställt inför Gud, ja, i förlängningen kommer även Hitler att få sitta i de heligas församling. 

För att föra blicken tillbaka till vad som är viktigt lägger jag in en länk till denna villfarelse som får allvarliga konsekvenser för kristen tro och tar bort gudsfruktan och undergräver Guds ords auktoritet.

Här är Madeleines egna ord om boken: 
"Låt mig visa dig att Skriften, inklusive Jesu och Paulus egna utsagor, bevisar att aion inte betyder evighet, utan avser en begränsad tid med en början och ett slut. Denna insikt får en avgörande betydelse för hur vi förstår vår framtid. Nya Testamentet är skrivet på grekiska. En nyckel till att förstå Skriftens tal om olika tidsåldrar är att rätt förstå ordet som oftast översätts med ”evighet”, grekiskans aion. Alla citat nedan har aion i grundtexten.... Välkommen att läsa hela inlägget på bloggen! Helst innan du kommer med invändningar..."
Jag diskuterade under några veckor med Madeleine och Peter om deras nya bok efter att ha börjat läsa boken. Den innehåller så mycket obibliskt och inkluderar t.ex. Nära Döden Upplevelser, Synkretism, Reinkarnation och människors Pre-existens. 

Under tiden som jag läser försöker jag också skriva ner mina tankar kring detta som undervisas. Hittills har jag kommit till sidan 29 i boken och har hunnit skriv 6 sidor kommentarer och boken är på 421 sidor. Den är full av gnosticism och synkretism och bör varnas för med all styrka

Jag fick berättat för mig att en av mina vänner köpte boken på Second-Hand och utan att han visste vad jag tyckte om den, la han den ifrån sig efter att ha läst några sidor och utbröt: Det här är inte kristen tro!

Här kommer mina anteckningar jag gjorde under tiden som jag läste boken. 
Share:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate this page!

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Summa sidvisningar

Använder Blogger.

Etiketter

Bloggarkiv

Bloggintresserade