Mat 5:20-22 Ditt dumhuvud och din dåre!

Matt. 5:20-22 Jag säger er att om er rättfärdighet inte går långt utöver de skriftlärdas och fariseernas, skall ni inte komma in i himmelriket. Ni har hört att det är sagt till fäderna: Du skall inte mörda. Den som mördar är skyldig inför domstolen. Jag säger er: Den som är vred på sin broder är skyldig inför domstolen, och den som säger till sin broder: Ditt dumhuvud, är skyldig inför Stora rådet, och den som säger: Din dåre, är skyldig och döms till det brinnande Gehenna.
Det verkar som många påstår sig följa Herren, tillåter sig själv säga vad som helst om andra. Nu menar jag inte att dom som går emot en viss lära för att tillrättavisa, förmana, trösta och uppmuntra, utan jag menar de som använder fult språk för att framföra sina åsikter.

De är som Judas säger; moln utan vatten som drivs bort av vindarna (Jud. 1:12), dessa som inte tyglar sin tunga och som låter fult språk komma ut ur sin mun som Jakob säger:
Jak. 3:9  Med den välsignar vi Herren och Fadern, och med den förbannar vi människorna, som är skapade till Guds avbild.
Jak. 3:10  Från samma mun kommer välsignelse och förbannelse. Så får det inte vara, mina bröder. 
Matt. 5:23-26 Därför, om du bär fram din gåva till altaret och där kommer ihåg att din broder har något emot dig, så lämna din gåva framför altaret och gå först och försona dig med din broder, och kom sedan och bär fram din gåva. Var angelägen om att göra upp med din motpart när du är med honom på vägen, så att din motpart inte överlämnar dig till domaren och domaren överlämnar dig till fångvaktaren och du blir kastad i fängelse. Amen säger jag dig: Du slipper inte ut därifrån, förrän du har betalat till sista öret. 
 Tro inte att du ska få något av Herren. Vänd om!!!

Amen!!!
Share:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate this page!

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Summa sidvisningar

Använder Blogger.

Etiketter

Bloggintresserade