Två Gånger sa...

Två gånger säger Jesus samma sak:
Matt. 10:38 Den som inte tar sitt kors och följer mig är mig inte värdig.
Matt. 16:24 Jesus sade till sina lärjungar: "Om någon vill följa mig, skall han förneka sig själv och ta sitt kors på sig och följa mig.
Han sade inte: "Kom till korset" som om det räcker. Han sade: Du skall bära ditt eget kors, vandra som jag vandrar, leva som jag lever, göra mina gärningar.
1 Joh. 2:6 Den som säger sig förbli i honom är skyldig att själv leva så som han levde.
Akta er för världslighet och kärlek till den här världen. Om ni älskar det som finns i den här världen, finns inte Faderns kärlek i er.
1 Joh. 2:15 Älska inte världen, inte heller det som är i världen. Om någon älskar världen, finns inte Faderns kärlek i honom.
Share:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate this page!

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Summa sidvisningar

Använder Blogger.

Etiketter

Bloggintresserade