Lyssna till och Lyd Gud bud

Ps. 95:10 I fyrtio år väckte det släktet min avsky, och jag sade: "De är ett folk som far vilse med sina hjärtan, de vill inte veta av mina vägar."
Israel gick vilse eftersom de inte lyssnade och lydde Guds budord. 
Ps. 119:10 Jag söker dig av hela mitt hjärta, låt mig inte fara vilse från dina bud.
Men David hade gudsfruktan för sina ögon och höll sig till Guds Ord och lydde det helhjärtat. 

Vad säger dessa ord till dig? 

Först, VILL du gå vilse, sluta då följa HERRENS befallningar. Frukta INTE HERREN. Förakta Hans Ord och Hans tillrättavisning, skapa din EGEN "jesus" som du då tillber. 

Men, har du gudsfruktan för dina ögon, som David, då söker du Guds ansikte i ödmjukhet. Varför? För att INTE fara vilse. Villfarelse är utbrett idag, och Guds Ord predikas inte i kyrkorna längre. När Guds ord tas bort bereder det vägen för antikrist, och med det laglöshetens människa, fördärvets man att träda fram. 

Jag ser detta hända i dag, där kyrkor förvandlas till en konsertlokal, ett klubbhus, en samlingsplats för diskussionslystna, när HERREN säger att mitt hus skall kallas ett BÖNENS hus. Inte SÅNGENS hus, eller FILMENS hus, eller BULLENS hus. Utan ett BÖNENS hus. 
Jes.56:7 ... Jag skall ge dem glädje i mitt bönehus. Deras brännoffer och slaktoffer skall bli godtagna på mitt altare. Ty mitt hus skall kallas ett bönens hus för alla folk.
Vad har det blivit av Guds folk? Var har tron tagit vägen? Var finns den helige Andes kraft där Han får komma med överbevisning om SYND, RÄTTFÄRDIGHET och DOM??? (Joh 16:8-11) 

Bättre att böja sitt hjärta, själ, kraft och förstånd under Herren Jesus Kristus och låta Honom få rätt. Ps 1:1-12
Share:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate this page!

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Summa sidvisningar

Använder Blogger.

Etiketter

Bloggintresserade