Kärlekslöst!!!


Kärlekslöst!!! ropar en del, FALSK LÄRA!!! ropar andra.

När jag namnger falska lärare och tydligt visar från Guds ord vad som är falskt och hur farligt det är, är det utifrån Guds sanna kärlek och omsorg jag skriver. Om jag eller någon annan vet att du är ute på en farlig väg och håller tyst, då är jag kärlekslös och likgiltig.

Jag förväntar mig inte att du med automatik accepterar vad jag skriver, därför ger jag alltid skriftställen som visar vad som menas och varför. Guds ordet har en egen inneboende kraft att förmana, tillrättavisa, trösta och uppmuntra.

Paulus säger till Tessalonikerförsamlingen:

"Om någon inte lyder det vi (apostlarna) säger i detta brev, ge noga akt på den mannen och ha inte något med honom att göra, så att han får skämmas". 2 Tess 3:14

KJV går rakt på sak och säger: "Mark that one". Märk honom!

"And if anyone does not obey our word by this letter, mark that one and have no company with him, that he may be ashamed."

David Wilkerson ska ha sagt vid ett tillfälle, att den helige Ande hade gått hårt tillrätta med honom för att han INTE hade namngett de falska lärarna och profeterna i sina predikningar.

Men märkningen och markeringen av falska lärare har som avsikt att tillrättavisa honom, så han har en möjlighet att omvända sig.

1 Tim 1:5 "Vad all förmaning syftar till är kärlek av ett rent hjärta, av ett gott samvete och av en uppriktig tro."

Guds frid!!!

Share:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate this page!

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Summa sidvisningar

Använder Blogger.

Etiketter

Bloggintresserade