Min Syndaskuld

Ps. 38:4 (38:5) Min syndaskuld går mig över huvudet, den tynger mig som en tung börda. 
Vi behöver inte längre bära den börda som är för tung för oss att bära. Vad hindrar oss från att kasta vår börda till Jesus? 
1 Petr. 5:7 Och kasta alla era bekymmer på honom, ty han har omsorg om er. 
Han tar din börda och vi bär hans börda. Vilket byte! Det finns inget bättre än att bära Hans börda, för den är mild och lätt. Det är först då vi finner ro för våra själar. 
Matt. 11:28 Kom till mig, alla ni som arbetar och bär på tunga bördor, så skall jag ge er vila. 
Matt. 11:29 Ta på er mitt ok och lär av mig, ty jag är mild och ödmjuk i hjärtat. Då skall ni finna ro för era själar. 
Matt. 11:30 Ty mitt ok är milt, och min börda är lätt."
Share:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate this page!

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Summa sidvisningar

Använder Blogger.

Etiketter

Bloggarkiv

Bloggintresserade