En Banad Väg

Till mina judiska vänner. Detta är vad HERREN har sagt, och har skett efter Jesu död och uppståndelse: 
Hes. 36:26 Jag skall ge er ett nytt hjärta och låta en ny ande komma in i er. Jag skall ta bort stenhjärtat ur er kropp och ge er ett hjärta av kött. 
Hes. 36:27 Jag skall låta min Ande komma in i er och göra så att ni vandrar efter mina stadgar och håller mina lagar och följer dem. 
Ljuset kom till hednafolken när Messias, Davids son, trädde fram. 
Jes. 9:2 Det folk som vandrar i mörkret skall se ett stort ljus, över dem som bor i dödsskuggans land skall ljuset stråla fram. 
Vi var det folk som inte var ett folk, men nu är den levande Gudens barn. Vi var det folk Gud inte älskade som han nu kallar sina älskade. Vi är det folk som vandrar i Abrahams fotspår, han som skulle bli fader till många folk. Vi vandrar inför Gud i tro på den rättfärdighet som som kommer av nåd, inte av gärningar. Detta för att inget kött skall berömma sig inför Gud. 
Hos. 1:10 Men antalet av Israels barn skall bli som havets sand, som inte kan mätas, ej heller räknas. Och det skall ske att på den plats där det sades till dem: "Ni är inte mitt folk", skall det sägas till dem: "Ni är den levande Gudens barn". 
Jes. 35:8 En banad väg, en vandringsled, skall gå där, och den skall kallas "den heliga vägen". Ingen oren skall färdas på den, men den är till för dem. De som vandrar den vägen skall inte gå vilse, även om de är dårar. 
Den vägen är Jesus Kristus.
Share:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate this page!

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Summa sidvisningar

Använder Blogger.

Etiketter

Bloggarkiv

Bloggintresserade