Vi har alla en plats in för Gud

Ef. 2:10 Ty hans verk är vi, skapade i Kristus Jesus till goda gärningar, som Gud har förberett, så att vi skall vandra i dem.
Vi har alla en plats inför Gud, i tjänst för HERREN. Vi kanske har fått specifika ord från Gud om vad han vill använda oss till, vi kanske har drömmar och vi längtar efter att komma in i det Gud har lagt framför oss. 

Det viktiga är inte att vi ber Gud göra vår vilja, utan att Hans vilja får ske i våra liv. Det viktiga är att vi säger till Gud: 

"Du har all makt, din är äran, allt du sagt kommer ske när tiden är rätt. Låt mitt liv vara till ära för Dig, låt din vilja ske i mitt liv, komme ditt rike och inte mitt. Jag vill inte leva för mig själv eller för min egen ära, utan jag söker Din ära. Jag vill hellre bli ärad av Gud än av människor. Ditt namn skall bli upphöjt, inte mitt." 

Den plan Gud har för ditt liv kommer hända, vare sig du vill det eller inte, så länge som du finns inför Gud och Hans ord, så länge du älskar HERREN av hela ditt hjärta, själ, kraft och förstånd. 

Jag säger det här för att vi inte skall bli besvikna över att inte få det vi vill ha, utan att det blir annorlunda än vad vi tänkt. 

När Gud kallar kommer Han utrusta oss och smörja oss med den Helige Andes vishet och kraft. 
Fil. 2:13 Ty Gud är den som verkar i er, både vilja och gärning, för att hans goda vilja skall ske.
Allt kommer ske, allt blir som Gud sagt. Kanske det blir annorlunda än vad vi tänkt, men en sak är säkert, DET BLIR BÄTTRE ÄN VAD VI TÄNKT!!!
Share:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate this page!

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Summa sidvisningar

Använder Blogger.

Etiketter

Bloggarkiv

Bloggintresserade