Gudsfruktan

Jag blir ledsen när jag ser så många söka välsignelsen före den som Välsignar. Jag blir ledsen när jag ser så många vandra i högmod inför den Höge. Jag blir ledsen när jag ser så många sprida torrt och dött budskap om den som Lever. Jag blir ledsen när jag hör människor ljuga inför den som är Sanningen. 

Gud, låt gudsfruktan komma in i våra hjärtan. Låt mammon smulas sönder och ärgas. Gud, låt ödmjukhet komma in i våra hjärtan så vi inte förhäver oss inför dig. Gud, låt Andens vatten flöda i våra hjärtan och över våra läppar. Gud, låt Sanningens Ande bryta ner lögnen vi byggt våra liv på.


Det är Du, Gud, som har slutat ett evigt förbund med oss så att Du, Gud, inte skall vända dig bort från oss, och för att Du, Gud, inte skall upphöra att göra oss gott. Därför ber jag dig Herre, att lägga fruktan för Dig i våra hjärtan så att VI inte viker av från Dig. I Jesu namn. Amen!!! 
Jer. 32:40 Jag skall sluta ett evigt förbund med dem så att jag inte vänder mig ifrån dem och upphör att göra dem gott, och jag skall lägga fruktan för mig i deras hjärtan så att de inte viker av från mig.
Share:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate this page!

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Summa sidvisningar

Använder Blogger.

Etiketter

Bloggarkiv

Bloggintresserade