Några har sagt...

Lästid: 5 minuter 

Några har sagt jag har blivit sjuk eftersom jag hör Guds röst. Några har sagt jag är känslomässigt störd eftersom några blir stötta. Några har sagt jag är en falsk profet och villolärare när jag ger min undervisning. Några har sagt jag är fanatisk i min kärlek till Jesus. 

En del håller med mig men är tysta. En del håller med  kritiken och tar bort mig på FB. En del håller med och skall tjafsa i chatten. En del håller med och talar illa om mig bakom min rygg. 

Men jag är glad ändå, eftersom jag vet vem jag tror på. 
Det är också därför jag får lida allt detta, men jag skäms inte, eftersom jag vet vem jag tror på, och jag är övertygad om att det står i hans makt att till den dagen bevara det som har blivit anförtrott åt mig. (2Tim 1:12
Jag vet vem som undervisar mig. 
Vad er beträffar, så förblir i er den smörjelse som ni har tagit emot av honom, och ni behöver inte någon som undervisar er, utan vad hans smörjelse lär er om allting är sanning och inte lögn. Förbli i honom, så som den har lärt er. (1Joh 2:27
Jag vet att jag står på fast och säker grund. 
Den som därför hör dessa mina ord och handlar efter dem, han liknar en förståndig man som byggde sitt hus på klippan. (Matt 7:24
Jag vandrar inte i mörkret för Ordet är en lampa för mina fötter och ett ljus på min stig. 
Ditt öga är kroppens lykta. När ditt öga är friskt får också hela din kropp ljus, men när det är sjukt ligger också din kropp i mörker. (Luk 11:34) 
Till dig som tycker jag är sjuk som hör Guds röst säger jag: Jag sörjer att du INTE TROR man kan höra Herdens röst. Jesus säger: 
Mina får lyssnar till min röst, och jag känner dem, och de följer mig. (Joh 10:27) 
Till dig som tycker jag känslomässigt störd eftersom några blir stötta säger jag: 
Jesus förstod att hans lärjungar var upprörda över detta, och han sade till dem: "Tar ni anstöt av det här? (Joh 6:61) 
Till dig som tycker jag är en falsk profet och villolärare säger jag: 
Det är nog för lärjungen att det går med honom som med hans lärare, och för tjänaren att det går med honom som med hans herre. Har man kallat husets Herre för Beelsebul, hur mycket mer skall man å inte kalla hans tjänare så. (Matt 10:25) 
Till dig som tycker jag är fanatisk säger jag: Hur kan jag förkasta en sådan kärlek Jesus har bevisat mig genom att gå i döden för mig? Jag kan inte vara ljum och likgiltig inför en sådan frälsning. Paulus beskriver det så här: 
Inte som om jag redan har gripit det eller redan har nått det målet, men jag jagar efter att gripa det, eftersom jag själv har blivit gripen av Kristus Jesus. (Fil 3:12) 
Jag kan inget annat än älska Sanningen och eftersom jag har blivit gripen av Kristus vill jag bara springa mitt lopp och fullborda min tjänst. Jag vill bli befunnen vara en trogen förvaltare av det jag fått. Jag vill få höra en dag: Väl gjort du trogne tjänare, kom in i din Herres vila.Tänk vilken fruktansvärd död det måste ha varit att dö på ett kors, och ändå gjorde Jesus det helt frivilligt för din och min skull. 
När vi alltså har en så stor sky av vittnen omkring oss, låt oss då lägga bort allt som tynger, och särskilt synden som snärjer oss så hårt, och löpa uthålligt i det lopp som vi har framför oss. Och låt oss ha blicken fäst vid Jesus, trons upphovsman och fullkomnare, som i stället för den glädje som låg framför honom utstod korsets lidande utan att bry sig om skammen och som nu sitter på högra sidan om Guds tron. Tänk på honom som måste uthärda sådan fiendskap från syndare, annars tröttnar ni och tappar modet. (Hebr 12:1-3) 
Till dig som håller med mig men är tyst säger jag: Bra, för då kanske du läser vad jag skriver och kan ta till dig det. 

Till dig som håller med kritiken och tar bort mig på FB säger jag: Vi måste låta Ordet få rätt, inte vårt kött. Det är synd att vi inte kan vara enade i Anden och lyssna till varandra, att vi inte ser oss som ett i Kristus och vandrar i kärlek. 

Till dig som håller med kritiken och skall tjafsa i chatten säger jag: Eftersom vi skall bli dömda efter våra ord och gärningar vill jag inte tjafsa och hamna i stridigheter, eller säga saker du eller jag sen får ångra. 

Till dig som håller med kritiken och talar illa om mig bakom min rygg säger jag: Jag ber för dig. Jag välsignar dig. Jag talar väl om dig. 

Och till sist vill jag säga: 
Jesus lyfte blicken, såg på sina lärjungar och sade: "Saliga är ni som är fattiga, er tillhör Guds rike. Saliga är ni som nu hungrar, ni skall bli mättade. Saliga är ni som nu gråter, ni skall skratta. Saliga är ni, när människor hatar er och stöter bort er, när de hånar och smutskastar er, allt för Människosonens skull. Gläd er på den dagen, ja, hoppa av glädje! Ty se, er lön blir stor i himlen. På samma sätt gjorde deras fäder med profeterna. (Luk 6:20-23)
Share:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate this page!

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Summa sidvisningar

Använder Blogger.

Etiketter

Bloggarkiv

Bloggintresserade