The Holy Remnant Prepare!

Gå omkring på gatorna i Jerusalem och lägg märke till vad ni ser, sök på torgen om ni finner någon, om det finns någon enda som gör det som är rätt, och som frågar efter trohet. Då skall jag förlåta staden. Men även om de säger: "Så sant HERREN lever", så svär de ändå falskt. HERRE, är det inte trofasthet dina ögon söker? Du slog dem, men de kände ingen smärta. Du lät dem förgås, men de vägrade ta emot tillrättavisning. De gjorde sina pannor hårdare än klippan och vägrade omvända sig. Jer. 5:1-3 
Det är Sverige i ett nötskal. Finns det någon i Sverige som gör rätt och frågar efter trohet? Det är trohet HERREN söker. Gud slår Sverige, men vi känner ingen smärta. Sverige vägrar ta emot tillrättavisning. Det går illa för Sverige, men vi har gjort våra pannor hårda, och fortsätter vår onda väg. Det Gud sagt är ont, säger vi är gott. Det Gud sagt är rätt, säger vi är fel. 
Då tänkte jag. Det är bara de enkla människorna som är dåraktiga, ty de känner inte HERRENS väg, sin Guds domslut. Jag vill nu gå till de stora och tala med dem. De måste ju känna HERRENS väg och sin Guds domslut. Men också dessa har brutit sönder oket och slitit banden. Jer. 5:4-5 
Vart jag än vänder mig ser jag samma dårskap. Ingen visar trohet mot Ordet. Ingen stor och ingen liten visar trofasthet mot HERREN. Eller finns det några? Finns det några kvar? Ja!! En liten skara dårar. Den lilla skaran är det HERREN vill använda på Sin stora dag. Den lilla skaran av oviktiga, oansenliga människor är det HERREN förbereder att använda. 

The Holy Remnant prepare!!! Bless!!!
Share:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate this page!

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Summa sidvisningar

Använder Blogger.

Etiketter

Bloggarkiv

Bloggintresserade