Infiltration av New Age och Ockultism i Svenska församlingar!


Bildresultat för alice bailey
I mitt förra inlägg tog jag upp felaktiga evangelium och frukten av dessa. Jag vill fortsätta på samma linje i det här inlägget.

Det predikas inte ett sant evangelium och därför fylls fållan på med getter istället för får. Tro utan omvändelse, rättfärdighet utan tro, och evigt liv utan rättfärdighet. Det är detta som är orsaken till att vi har fått in spådomsandar och häxor, frimurare och ockultister i församlingen. Det otäcka är att New Age företrädarna har medvetet haft detta på sin agenda ända sen 1800-talet. Madam Blavatsky, Annie Besant, Alice Bailey, Albert Pike och Benjamin Creme har tydligt uttalat att de ska infiltrera församlingar, kyrkor, politiken, skolorna, ja, alla samhällets institutioner. Och det har de verkligen lyckats med, medan vi sov. Och vi har en villervalla av olika läror som alla har sin rot i det ockulta. Mary Eddy Baker, ledaren för Christian Science, var föregångaren för Kenyon, och han lade grunden för WoF och Hagins undervisning om tro. William Branham hämtade också sin undervisning ur det ockulta och esoteriska, och han lade grunden för Latter Rain rörelsen, Kansas City Profeterna, Vinyard, och nu NAR. Men roten ligger dold för oss: jesuiterna.

Jesuiterna har svurit att göra en motreformation för att föra alla församlingarna under påvens ”vingar”. Och de har sänt ut sina infiltratörer med stor framgång. Vad vi idag känner som kätterska läror har sitt ursprung i RKK och samma falska evangelium ligger till grund för NAR och WoF.
Jag tror vi har mer urskiljning än vi förstår. Faran är att när man har insett och förstått, inte drar sig undan det sammanhanget, utan stannar kvar. Bibelns ord är så här:
Upp. 18:4 Och jag hörde en annan röst från himlen säga: Gå ut från henne, mitt folk, så att ni inte blir delaktiga i hennes synder, och för att ni inte ska få del av hennes plågor.
Det är andligt farligt att stanna kvar i en församling eller kyrka som predikar ett annat evangelium och inte håller sig till Bibelns. Det är många som säger, men jag behåller det goda och förkastar det onda. Men det är som att säga om en kopp kaffe med lite arsenik: Jag dricker bara upp kaffet och spottar ut giftet. För precis som när vatten och gift blandas blir det en homogen vätska, så blir också när sanning blandas med lögn, det blir ett homogent falskt evangelium.

Självklart har inte alla pastorer och ledare ljus över hela Skriften. Däremot framträder det tydligt var de står i vilket evangelium de predikar, med utgångspunkt från mitt förra inlägg.

Herren hör vår bön och han kommer bevara oss. Vi har Lukas 21:36 som vår bön:
Luk. 21:36 Vaka därför och be alltid för att ni ska anses värdiga att kunna fly undan allt detta som kommer att ske, och att kunna bestå inför Människosonen.
Fast vi måste fly det onda, skydda vårt hjärta och i dag innebär det tyvärr att vi behöver lämna sådana sammanhang som inte står för Kristi evangelium, i dag står vi där Upp. 18:4 säger:

Upp. 18:4 Och jag hörde en annan röst från himlen säga: Gå ut från henne, mitt folk, så att ni inte blir delaktiga i hennes synder, och för att ni inte ska få del av hennes plågor. 

Share:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate this page!

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Summa sidvisningar

Använder Blogger.

Etiketter

Bloggarkiv

Bloggintresserade