Jens Garnfelt i Norrköping den 2 Oktober 2016


Guds Ande talade till mig och sa: Gå till Agape och lyssna. Se andarna, känn andarna

Jag fastade och bad inför mötet och gick dit med en känsla av undran och förundran att Han ville jag skulle gå dit. 

Väl där möts jag av mina fina härliga vänner från agapetiden. Jag blir väl mottagen och de var förvånade att se mig där. 

Mötet var försenad men lovsången började, ljuvlig lovsång för örat. Men utan ande och smörjelse. Fina sånger, som man rycks med i, med fina texter, men jag kunde inte känna Guds Ande i något. Hillsong var låtskrivarna. 

Efter 45 minuter kom talaren och började predika utifrån 1 Sam 10:6: Herrens Ande ska komma över dig, och du ska profetera med dem och bli förvandlad till en annan människa

Sen blev det bara snack, utan ande och predikan om väckelse utan omvändelse. ”Jag såg en syn av vågor – tre vågor – av väckelse, Norrköping var den första stad jag såg”, säger Jens. Med smickrande ord och vältalighet vilseleder han församlingen att tro på väckelse utan helgelse, men jag förstod redan när jag hörde detta att den väckelse han talar om är Awakening Sweden och den ockulta synkretismen han menar. Det var alltså en indirekt uppmaning att samlas på Friends Arena till ”bön” och ”enhet”. 

Enhet över gränserna, över religionerna och mellan olika trosinriktningar. Fastän Guds ord säger något annat: 
2 Kor 6:14-18  Gå inte som omaka par i ok med dem som inte tror. Vad har rättfärdighet med orättfärdighet att göra? Eller vad har ljus gemensamt med mörker? Vilken samstämmighet har Kristus med Beliar ? Eller vad kan den som tror dela med den som inte tror? Vad kan Guds tempel ha för gemenskap med avgudarna? Vi är den levande Gudens tempel, för Gud har sagt: Jag ska bo hos dem och vandra bland dem och vara deras Gud, och de ska vara mitt folk. Därför säger Herren: Gå ut från dem och skilj er från dem, och rör inte vid något orent. Då ska jag ta emot er, och jag ska vara er Far och ni ska vara mina söner och döttrar, säger Herren den Allsmäktige. 
Kan vi som Guds barn gå i OK med katoliker, hinduer, muslimer och andra religioner? Kan vi säga oss representera sanningen när vi förespråkar en religionssammanblandning? Har Kristus blivit vän med Satan nu efter korset? Har Jesus försonat djävulen med Gud som en del till och med påstår? Hur kan man mötas och dela Guds underbara ord och samtala om Guds verk med dessa som inte tror det behövs eller har andra vägar till Gud? Eftersom vi är Guds tempel och den Helige Ande bor i oss, kan vi inte dela gemenskap med onda andars lära. Det är inte möjligt för oss att säga oss leva i ljuset, när vi vandrar i mörkret. 

Katoliker tror inte som vi kristna gör. Katolsk tro är tvärt emot biblisk tro. Den främjar laggärningar, förnekar den Herre som har friköpt dem, offrar Kristus varje dag – om och om igen – och anser inte Jesu offer på korset vara tillräckligt. En lära baserad på gnosticism – något Paulus, Petrus, Johannes och de andra apostlarna bekämpade i sina brev.

De har en historia av fruktansvärda brott mot de troende, de har förföljt och mördat nästan 100 miljoner kristna genom tiderna, genom inkvisitionen, häxbränningar, och mord i Guds namn. 

Tillbaka till Jens Garnfelt. 
Han vill framstå som stor gudsman och talar om sina resor, och främjar inget annat än sig själv och sin tjänst, han påstår sig profetera om ny väckelse i Sverige och har iklätt sig själv en tjänares kläder. Men under ytan märker jag falskhet, stolthet, egensinnighet, självtillräcklighet, invanda mönster och ett tränat sinne i att göra vad som är ont, och inte den Helige Andes härlighet överhuvudtaget. ”Fire” skrek han när han lade händerna på dessa som kom fram, ”Fire”. Och folk föll i golvet, ylade och grät, och vart tagna av anden som var verksam i honom. 

Vi är förbjudna att föra in främmande eld i Guds hus, men detta är ett ord dessa predikanter inte vill förstå. 

Några gjorde ljud ifrån sig som påminde om erotiska skrik och jag tänkte ”varför kastar han inte ut dessa onda andarna?” Men ingen gjorde nåt. Det fick fortgå, för det var ju ”andens manifestationer” och det var dit han ville ha människor. Min vän sprang fram till förbön, knuffade undan en tant för att komma före i kön, och detta är en vän jag har samtalat med under ett helt år om de andliga tingen, om villfarelse och bedrägerier i den yttersta tiden. Mycket stark demoniskt och mörkt, som förleder godtrogna kristna bort från den uppriktiga tron på Jesus. 

Orena andar och lögnandar, sexuella andar och villfarelsens andar. Det är precis så här jag sett att församlingen leds vilse, andar som appellerar till köttets drifter och själens längtan efter det övernaturliga. Sanningen har ingen plats i predikan, utan enbart förförelse och skryt, upphöjande av mänskliga resultat och bedrifter. 

Jens Garnfelts mentor, en äldre man, kom fram till mig, där jag stod ensam bland stolarna, och frågade om inte jag också skulle gå fram till förbön. Jag svarade att detta är inget för mig. Han frågade om jag var frälst. Och i så fall borde gå med i den här församlingen, eftersom det var en så bra församling. Jag svarade att jag är frälst och jag har gått ur den här församlingen för många år sen. 
En kvinna jag kände sen tidigare kom och bad mig komma fram på förbön, men jag sa jag vill inte ha detta. Varför vill du inte ha vad den Helige Ande vill ge? Samma fråga ställde hon flera gånger. Till slut sa jag: Detta är inte den Helige Ande, och jag vill inte att vem som helst lägger händerna på mig i förbön. Hon såg på mig förskräckt och med misstänksamhet gick hon sin väg. 

Gudsfruktan saknades och jag gick därifrån förvirrad och förtvivlad. Förvirringen kom från de andemakter som var verksamma under mötet. Förvirringen var påtaglig när jag kom hem, och jag undrade varför Gud skickat mig dit, och inte gett mig ett ord av profetia eller tillrättavisning. När jag vaknade dagen efter, i morse, började bitarna falla på plats och jag kunde sätta ord på det jag varit med om. 

När Jens talar om väckelse så menar han det vi varnat för så länge, som kommer nu till Friends arena och samlar alla troende till enhet över gränserna och som påstås vara en väckelse från himlens Gud. 
Den ande som var verksam visade på överhöghet – de stora och oss små – och var inte tjänarens ande, eller i enlighet med Jesu egna ord: Den som vill vara störst ska vara som den minste ibland er. Det var ”stora apostlar” och oss småfolk som skulle lyssna och lära oss – nicolaiternas lära -  Nico = the suppression of the laity – förtryck av vanligt folk. Samma ande finner vi i Katolska Kyrkan där prästernas överhöghet innefattar: De enda som får läsa Guds ord, de enda som får förlåta synder, de enda som kan offra till Herren. 

Mycket otäckt och mycket mörkt

Syskon, ni MÅSTE ta avstånd från detta, be Herren hjälpa er så att ni kan se vad som händer!
Share:

1 kommentar:

  1. Så bra Jon-Are att Gud sände Dig till denna avfälliga tillställning så att Du kunde varna oss och andra för vad som där pågår i Jens Garnfelts sammanhang.

    Jens Garnfelt Älmhult kanal 10: Har kallats mirakelpredikant och påstår sig ha väckt upp ett barn från döden.

    https://www.youtube.com/watch?v=rh4OmJOAkQs

    http://gospel.jesuslever.eu/akta-er-for-jens-garnfeldt-ytterligare-en-falsk-profet-pa-festival-i-almhult-och-kanal-10-spelar-in-vilket-spektakel-vakna/

    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=128&artikel=6003267

    https://www.jp.se/article/mirakelpastorns-krav-ni-ska-ge-mig-10-000-kr-var/

    http://aletheia.se/2013/09/16/jens-garnfeldt-till-arken-stockholm/


    https://hafosfunderingar.wordpress.com/2017/04/01/vakna-upp-efter-awakening-europe-scandinavia/

    Under om Tommy Dahlman vars missionsuppgift är att med hatiskhet och fördömanden försöka tysta de som varnar för avfall och förförelse även anser att man inte alls heller ska varna för Jens Garnfelts antikristliga ockulta rappakalja utan också sedvanligt bejakar förförelsen på den andliga arenan.

    SvaraRadera

Translate this page!

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Summa sidvisningar

Använder Blogger.

Etiketter

Bloggarkiv

Bloggintresserade