Del 1 Antikrists världsreligion!

[Video finns längst ned]

Efter att ha studerat detta i närmare 8 månader behövde jag komma igång med mina blogginlägg igen. Däför ställde jag en fråga på FB för att se var jag skulle börja:
Enligt Bibelns uppenbarelse, vilken världsreligion tror du reser sig upp just nu? Är det islam, New Age eller någon annan religion som kommer bli antikrists världsreligion? Diskutera!
Många kommentarer kom. Här följer mina.

Vi får inte vara naiva och blunda för detta. Vi får heller inte vara rädda för att ta reda på vad Rabbinsk Judaism är och innebär för oss som tror på Jesus. Rädsla för att stämplas som antisemit eller antisionist ska inte få hindra oss från att samtala om detta.
Frid syskon.


Om det är en blandning av olika religioner blir det ju en relativt ny religion. Men den religion jag talar om har funnits i mer än 2000 år och har sina rötter i Babylon. Och ska vi hitta vad det är för religion bör vi inte leta utanför det skrivna ordet, utan hålla oss inom Bibelns ramar.

Som jag har sett det så är denna religion beskriven i Uppenbarelseboken och handlar om moderskökan. Om det är en moder till andra skökor så är det inspirationen och källan till alla andra skökor. Och enligt Bibelns lära så är äktenskapsbrott och avgudadyrkan likvärdigt gällande symbolspråk. Och då behöver vi rikta blicken mot Bibelns egen undervisning för att leta fram vem det är.

Denne sköka har alltså varit otrogen Herren och gett sig åt andra gudar, och frågan blir då: Vem är denne skökornas moder? Vilka kommer du tänka på? 

Jag talar om Kabbalah och Noahidism! 

Här kommer många nya ord men försök att hänga med.

Fariseism och Den Muntliga Lagen (Fädernas stadgar/traditioner) som Jesus konfronterade i evangelierna utvecklades till Rabbinsk Judendom och skrevs senare ned i Mishna, ock kallas även Talmudisk judendom. 

Talmud är en sammanställning av Mishna och Gemarra, och Gemarra är rabbinernas kommentarer på Mishna. Kabbalah har sitt ursprung i Talmud. Den muntliga lagen har sina rötter i Babylon och Kabbalah kallas ”Torah’s vin” efter en bild av ”tusentals års destillation av Torah”. 

Kabbalah omfattar alla begrepp vi förknippar med antikrist och den världsreligion som reser på sig, vilket jag sammanställde i ett av mina blogginlägg Introduktion till... en hemlighet. Hebrew Root, New Age, teosofi, frimurarna och även Katolska Kyrkan har i sin tur sitt ursprung i denna religion.

Vi kommer få se en kabbalistisk religion uppstå som kallas Noahidism. Noahidism är talmudisk men omfattar enbart hedningarna. Noahidism är också något som kommer ena andra religioner, Islam är Noahide-kompatibel och kosher enligt talmudisk judendom. 

Noahidism är ett relativt nytt begrepp för oss och låter nästan lite naivt, men det är här det stora bedrägeriet kommer in. Det som verkar vara den oskyldigaste av alla religioner är den som kommer vara farligast. Paulus kallar detta för judaiserande läror och en tom och förrädisk filosofi som bygger på mänskliga traditioner och världsliga makter och inte på Kristus. (Kol. 2:8). Om du tycker det verkar långsökt eller omöjligt så så bör du veta att Påven redan har ställt Katolska Kyrkan under talmudisk judendom genom Noahidism, Hebrew Root-predikanter som t.ex. John Hagee och Mark Biltz undervisar att judarna inte behöver Kristus eftersom de redan har IHWH! De samma undervisar kabbalistiska läror i sina församlingar. Kristna organisationer har skrivit på avtal att inte predika evangeliet för det judiska folket. Om du sitter under en sådan undervisning är du i stor fara!

Jag kommer i mina blogginlägg visa vad Kabbalah, noahidism och Noahide lagarna är, och hur det har spridits i maktens korridorer, främst i USA men också i församlingarna. Jag kommer också ta upp hur messianska judar förföljs och motarbetas av rabbinerna, och ge så kallade ”Seed words” som lockat kristna bort från den sanna tron på Jesus Kristus in i mysticism. Nästan all falsk lära som kommit in i den kristna församlingen kan spåras tillbaka till talmudisk judendom och Kabbalah. De judaiserande lärarna har inte gett upp.


Del 2
Share:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate this page!

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Summa sidvisningar

Använder Blogger.

Etiketter

Bloggintresserade