Bedra inte dig själv

Den som skäms för mig och mina ord, honom skall Människosonen skämmas för, när han kommer i sin och sin Faders och de heliga änglarnas härlighet. Luk. 9:26
Jag säger er: Den som bekänner mig inför människorna, honom skall också Människosonen bekänna inför Guds änglar. Men den som förnekar mig inför människorna skall bli förnekad inför Guds änglar. Luk. 12:8-9
Var och en som bekänner mig inför människorna, honom skall också jag bekänna inför min Fader i himlen. Men var och en som förnekar mig inför människorna, honom skall också jag förneka inför min Fader som är i himlen. Matt. 10:32-33
Vad är det Jesus vill säga med dessa ord? Är det bara det att jag bekänner att jag är kristen, att jag tror på Jesus, han menar? Nej, det ligger en djupare betydelse i detta. Kom ihåg att Johannes säger: I begynnelsen var Ordet och Ordet var hos Gud, och Ordet var Gud. Joh 1:1.

Om vi som kallar oss kristna inte vågar stå upp för Guds Ord, om vi som kallar oss kristna skäms för det som står i bibeln, då kommer Jesus skämmas för oss. Om vi förkastar Guds Ord, kommer Guds Ord förkasta oss. 

Se till att du inte bedrar dig själv.
Share:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate this page!

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Summa sidvisningar

Använder Blogger.

Etiketter

Bloggarkiv

Bloggintresserade