Hej Du!! Ja, DU!!

Hej DU, ja DU!! DU som är på väg att skippa mitt inlägg, det är just DU som behöver läsa detta!!! 

Det är en allvarlig förmaning jag vill dela med Kristi församling, eller den som läser. 
Förgäves dyrkar de mig, eftersom de läror de förkunnar är människors bud. Matt 15:9 
Israel, Guds utvalda folk, som var älskade för fädernas skull, som var bärare av HERRENS ord och utvalda bland alla folk, dyrkade HERREN förgäves. De läror de förkunnade var människors bud. De eftersträvade rättfärdighet genom att hålla lagen, genom att följa alla budorden och alla stadgar och föreskrifter. Och ändå dyrkade de HERREN förgäves. Det var bara ett inlärt människobud, säger Jesaja. Det är inte ett påfund av Jesus, utan han citerar gamla testamentet. De dyrkade HERREN förgäves redan på Jesajas tid. 

Herren har sagt: Eftersom detta folk nalkas mig med sin mun och ärar mig med sina läppar men LÅTER SITT HJÄRTA VARA LÅNGT IFRÅN MIG, är fruktan för mig bara ett inlärt människobud. Jes 29:13 

Falsk gudsfruktan? Hur kunde de bli så? Hur kunde de förlora respekten för sin Gud, HERREN? 
Ty HERREN har utgjutit över er en ande med djup sömn och tillslutit era ögon. Han har höljt mörker över profeterna och över siarna, era ledare. All uppenbarelse har för er blivit som orden i en förseglad bok. Räcker man en sådan bok åt någon som kan läsa och säger: ”Läs detta,” så svarar han: ”Jag kan det inte, den är ju förseglad.” och räcker man den åt någon som inte kan läsa och säger: ”Läs detta”, så svarar han: ”Jag kan inte läsa.” Jes 29:10-12 
HERREN själv hade utgjutit en ande med djup sömn och hade tillslutit deras öron. Frågan är varför? I Romarbrevet läser vi: 
Fastän de kände till Gud, prisade de honom inte som Gud eller tackade honom, utan förblindades av sina falska föreställningar, så att mörkret sänkte sig över deras oförståndiga hjärtan. De påstod att de ar visa, men de blev dårar. De bytte ut den odödlige Gudens härlighet mot bilder av dödliga människor, av fåglar, fyrfotadjur och kräldjur. Därför utlämnade Gud dem så att de följde sina egna begär och bedrev allt slags otukt och förnedrade sina kroppar. De bytte ut Guds sanning mot lögnen och tog sig för att DYRKA och TJÄNA DET SKAPADE i stället för Skaparen, han som är välsignad i evigheter, amen. Rom 1:21-25 
Jag blir så ledsen eftersom det här är församlingen av idag, Laodiceaförsamlingen, den ljumma. INGEN förstår orden i bibeln, INGEN förstår innebörden av orden och INGEN verkar inse hur FARLIGT det är att INTE FRUKTA HERREN. Vi läser men förstår inte. Vi hör men förstår ändå inte. 

Inga bibellärare kan öppna bibelns ord för församlingen idag. Varför? Därför att fruktan för HERREN är borta! Tjänstegåvorna söker sin egen ära, söker NYA ”insikter” och ”uppenbarelser” i bibeln. Det verkar som de flesta hellre vill underhålla än förmana, tillrättavisa, uppmuntra och trösta. Församlingsledarna vill hellre bli ärade av människor än av gud. Alla söker de sitt eget, alla söker de sitt egna rike och inte Guds rike. De har tagit för sig att DYRKA och TJÄNA DET SKAPADE i stället för Skaparen! 

När HERREN säger: VÄND OM OCH TRO EVANGELIUM! Så är det som vilken godnattsaga som helst. När HERREN säger: TRO EVANGELIUM! Så frågar ni: vad är evangelium? 

”Jag vill att predikanten ska vara rolig och underhållande. Han ska inte vara för allvarlig eller ge ett allvarligt budskap. Doom and Gloom vill vi inte ha. GE MIG ETT GLATT BUDSKAP. GE MIG NÅT NYTT. JAG VILL INTE HÖRA OM KORSET, OCH BLODET, OCH OMVÄNDELSE. JAG VILL HÖRA OM TRO OCH VÄLSIGNELSE. JAG VILL HÖRA ETT POSITIVT BUDSKAP.” 

Tyvärr har det gått så långt att vi vill bara höra hur mycket Gud vill välsigna oss, hur mycket han älskar oss och hur underbart det blir i himlen. 

Om vi älskade Jesus av HELA vårt hjärta, HELA vår själ, ALL vår kraft och ALLT vårt förstånd, skulle vi också älska hans tillrättavisande ord, och hans förmaningar. LYSSNA PÅ HERRENS ORD!!! 
Upp 3:17-19 Du säger: Jag är rik, jag har vunnit rikedom och behöver ingenting, och du vet inte att just du är eländig, beklagansvärd, fattig, blind och naken. Jag råder dig att av mig köpa guld som är renat i eld, så att du blir rik, och vita kläder att skyla dig med, så att din skamliga nakenhet inte syns, och salva att smörja dina ögon med, så att du kan se. ALLA JAG ÄLSKAR TILLRÄTTAVISAR OCH TUKTAR jag. Var därför IVRIG att omvända dig. 
Det är OTRON som hindrar oss att ta till oss Ordet. Otron MÅSTE bekännas som SYND och läggas under JESU BLOD! Otron går inte bara att skaka av sig, den går inte att jobba sig igenom. Otron tas BARA bort OM DU ÖDMJUKAR DIG INFÖR HERREN GUD. När Gud ser ett hjärta som VILL förvandlas från otro till tro tar han bort den ande av DJUP SÖMN som gör att du inte förstår allvaret, eller förstår konsekvenserna, eller som gör att du känner dig så trygg fast du står upp emot honom genom dina falska föreställningar om vem Gud är! 

På grund av otro kommer du bli borthuggen från det sanna vinträdet. På grund av otro förstår du inte vad du läser. Otron hindrar dig från att komma till Guds tron med stor frimodighet. Det är på grund av otro du inte förstår vad du läser. Du är på väg att brytas bort. Du är på väg att tas bort från HERREN på GRUND AV DIN OTRO. 
Rom 11:22 Se här Guds GODHET och STRÄNGHET: hans STRÄNGHET mot dem som föll, hans godhet mot dig, OM du blir kvar i hans godhet, ANNARS BLIR OCKSÅ DU BORTHUGGEN. 
Vi älskar att höra om Guds godhet, men vill inte höra om hans stränghet. Vi älskar att höra om hans kärlek, hur mycket gott Gud har gjort för oss, men när han talar om våra överträdelser och synder, STÄNGER VI TILL VÅRA HJÄRTAN. Han är sträng mot dem som föll, han hatar otro och om han förkastade Israel på grund av otro, hur tror du det skall gå med dig om du håller fast vid din otro. 
Upp 3:20-22 Se, jag står vid dörren och klappar på. Om NÅGON HÖR MIN RÖST och öppnar dörren, skall jag gå in till honom och hålla måltid med honom och han med mig. Den som SEGRAR skall få sitta hos mig på min tron, liksom jag själv har segrat och sitter hos min Fader på hans tron. Den som har ÖRON MÅ HÖRA VAD Anden säger till församlingarna.
Share:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate this page!

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Summa sidvisningar

Använder Blogger.

Etiketter

Bloggarkiv

Bloggintresserade