Inte bara kroppen utan hjärtat också

Det här bibelordet har vi läst många gånger: 
Så förmanar jag nu er, bröder, vid Guds barmhärtighet, att frambära era kroppar som ett levande och heligt offer som behagar Gud - er andliga gudstjänst. Rom. 12:1 
Vi ska inte bara frambära våra kroppar som ett levande offer, kroppen ska OCKSÅ vara helig. Den ska vara levande OCH helig. 

Det är inte kroppen i sig Gud vill ha. Han vill ha ditt hjärta, som består av ditt sinne, känslor och tankar. DET är ett välbehagligt offer för Gud. 

Frukta HERREN, den levande Guden. Bär fram rätta offer på hans altare. 
En son hedrar sin far, en tjänare sin herre. Om nu jag är en far, var är då den heder som borde visas mig? Och om jag är en herre, var är då fruktan för mig? Detta säger HERREN Sebaot till er präster som föraktar mitt namn. Och ni frågar; "På vilket sätt har vi föraktat ditt namn?" Jo, genom att ni på mitt altare bär fram oren mat. Mal. 1:6-7 
Läs Malaki om hur HERREN ser på slentrianmässiga offer. 

Nej, vi ska tillbe Herren i Ande och Sanning och ge rätta offer.
Share:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate this page!

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Summa sidvisningar

Använder Blogger.

Etiketter

Bloggarkiv

Bloggintresserade