Dags att Välja Sida

Det är dags att välja sida. Jesus eller satan, världslighet eller helgelse. Det kommer bli svart och vitt, tydligt och klart, ingen kan längre stå med en fot i världen och en fot i himmelriket. Om du vet att du har synd i ditt liv som den Helige Ande har påtalat många gånger, då är det tid att omvända sig. Den varningen har jag fått tidigare, men nu har tiden gått och vi närmar oss den tid av förföljelse Jesus talade om. Den som vill följa honom kommer att bli utstötta, hatade och till och med mördade för tron på honom.

Det finns en evighet som du och jag behöver ta ansvar för. Det finns en dom som vi alla behöver gå igenom, den som lyder Jesu evangelium ska uppstå till evigt liv, den som inte lyder Sonen och inte vill veta av Gud, ska uppstå till evig skam och fördömelse. Vi kommer se vänner vända sig emot oss, vår familj, far mot Son, Son mot far, mor mot dotter och dotter mot mor. Och salig är den Jesus inte blir en stötesten för.

Psalm 2 Varför rasar hednafolken, varför tänker folken fåfängliga tankar? Jordens kungar reser sig och furstarna rådslår med varandra mot HERREN och hans Smorde. ”Låt oss slita sönder deras band och kasta av oss repen.” Han som bor i himlen ler, Herren gör narr av dem. Han talar till dem i vrede, i glödande harm förskräcker han dem: ”Det är jag som har insatt min konung på Sion, mitt heliga berg.” Jag vill kungöra HERRENS beslut. Han sade till mig: ”Du är min Son, jag har i dag fött dig. Begär av mig, så skall jag ge dig hednafolken till arvedel och hela jorden till egendom. Du skall krossa dem med järnspira, slå sönder dem som lerkrukor.” Handla nu vist, ni kungar, låt varna er, ni domare på jorden” Tjäna HERREN med fruktan och gläd er med bävan! Ge Sonen hyllningskyss, så att han ej blir vred och ni går under på er väg, ty snart kan hans vrede upptändas. Saliga är alla som flyr till honom.

Gör insidan ren först, rena era hjärtan och lyd evangelium, tro på Herren och sök hans ansikte. Tar du anstöt av hans ord? Då har han blivit en stötesten som du faller på.
Matt. 21:43 Därför säger jag er att Guds rike skall tas ifrån er och ges åt ett folk som bär dess frukt. Mat 21:44 Den som faller på den stenen skall krossas, och den som stenen faller på skall smulas sönder."
1 Petr. 2:6 Det står nämligen i Skriften: Se, jag lägger i Sion en utvald, dyrbar hörnsten, och den som tror på den skall aldrig komma på skam.
1 Petr. 2:7 För er som tror är den alltså dyrbar, men för dem som inte tror har den sten som byggnadsarbetarna kastade bort, blivit en hörnsten,
1 Petr. 2:8 en stötesten och en klippa till fall. DE STÖTER EMOT DEN DÄRFÖR ATT DE INTE LYDER ORDET. SÅ VAR OCKSÅ BESTÄMT OM DEM.
Share:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate this page!

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Summa sidvisningar

Använder Blogger.

Etiketter

Bloggarkiv

Bloggintresserade