Älska Jesus, Älska Sanningen

Om du inte älskar sanningen älskar du inte Jesus:
Joh, 14:6 Jesus sade till honom: "Jag är vägen och sanningen och livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig.
Om du inte håller fast vid sanningen älskar du inte Jesus:
Ef. 4:15 Vi skall i stället i kärlek hålla fast vid sanningen och i allt växa upp till honom som är huvudet, nämligen Kristus.
Om du inte tar emot sanningen och älskar den är du bedragen och går förlorad:
2 Tess. 2:10 och med all slags orättfärdighet som bedrar dem som går förlorade, eftersom de inte tog emot sanningen och älskade den, så att de kunde bli frälsta.
Det är INTE Guds vilja att någon skall gå förlorad:
1 Tim. 2:3 Sådant är rätt och behagar Gud, vår Frälsare,
1 Tim. 2:4 som vill att alla människor skall bli frälsta och komma till insikt om sanningen.
Guds folk går under på grund av brist på kunskap:
Hos. 4:6 Mitt folk går under i brist på kunskap. Eftersom du har förkastat kunskap, skall också jag förkasta dig, så att du inte längre är min präst. Du glömde din Guds undervisning, därför skall också jag glömma dina barn.
Nej, så vill vi inte ha det. Tillbaka till grunderna i Kristi lära:
Hebr. 6:1 Låt oss därför lämna bakom oss de första grunderna i Kristi lära och föras till fullkomlighet. Låt oss inte på nytt lägga grunden med omvändelse från döda gärningar och tro på Gud,
Hebr. 6:2 med undervisning om reningar och handpåläggning, om de dödas uppståndelse och en evig dom.
Gudsfruktan saknas i så mångas hjärtan idag.
Share:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate this page!

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Summa sidvisningar

Använder Blogger.

Etiketter

Bloggarkiv

Bloggintresserade