Låt Helga Er

Nästan varje Paulus brev i NT har en inledning där författaren hälsar till de heliga. Det som skrivs i breven från Paulus är ämnade för de som ÄLSKAR Herren och har helgat sig. Löftena gäller den som håller sig till Herren.

Men om du inte VILL leva heligt och rent inför Gud, är jag ledsen att säga, då gäller inga löften för dig. Inga löften om evigt liv, inga löften om räddning ur problem, inga löften om hälsa och framgång.

Jesus säger i Johannes 15:
Joh. 15:4 Förbli i mig, så förblir jag i er. Liksom grenen inte kan bära frukt av sig själv, utan endast om den förblir i vinstocken, så kan inte heller ni det, om ni inte förblir i mig.
Till den som inte förblir i Honom, i Kristus säger Han:
Joh.  15:1 Jag är den sanna vinstocken, och min Fader är vingårdsmannen.
Joh. 15:2 Varje gren i mig som inte bär frukt skär han bort, och varje gren som bär frukt rensar han, för att den skall bära mer frukt.
och:
Joh. 15:6 Om någon inte förblir i mig, kastas han ut som en gren och torkar bort, och man samlar ihop sådana grenar och kastar dem i elden, och de bränns upp.
När vi förblir i Honom kommer han rena och helga oss och hjälpa oss bära frukt som behagar Fadern:
Joh. 15:7 Om ni förblir i mig och mina ord förblir i er, så be om vad ni vill, och ni skall få det.
Joh. 15:8 Min Fader förhärligas, när ni bär rik frukt och blir mina lärjungar.
Därför ber jag er allvarligt att söka Herrens ansikte i bönen och Ordet, be och läs din bibel. Det är det enda som kan frälsa våra själar, och när vi gör det tillber vi Fadern i ande och sanning.

Låt helga er.
Share:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate this page!

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Summa sidvisningar

Använder Blogger.

Etiketter

Bloggarkiv

Bloggintresserade