Håll Fast Vid det Du lärt

I Johannes 14:1 börjar Jesus med att säga:
Joh. 14:1 Låt inte era hjärtan oroas. Tro på Gud och tro på mig.
Vi älskar Jesus och är älskad av Fadern. Uppenbarelsekunskapen kommer till våra hjärtan när vi älskar Jesus och håller fast vid hans ord.
Joh. 14:21 Den som har mina bud och håller fast vid dem, han är den som älskar mig. Den som älskar mig skall bli älskad av min Fader, och jag skall älska honom och uppenbara mig för honom."
Joh. 14:22 Judas - inte Judas Iskariot - frågade: "Herre, hur kommer det sig att du vill uppenbara dig för oss och inte för världen?"
Joh. 14:23 Jesus svarade: "Om någon älskar mig, håller han fast vid mitt ord, och min Fader skall älska honom, och vi skall komma till honom och ta vår boning hos honom.
Joh. 14:24 Den som inte älskar mig håller inte fast vid mina ord. Det ord som ni hör är inte mitt utan kommer från Fadern som har sänt mig.
Håll fast vid det du har hört och läst och lärt. Gud ärar då din tro och du får lära känna honom ännu mer.

Share:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate this page!

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Summa sidvisningar

Använder Blogger.

Etiketter

Bloggarkiv

Bloggintresserade