Det vi kallar Guds församling

Titta på vad som har blivit av det vi kallar Guds församling. Det är en pengamaskin, en stor show, det har blivit en power-point presentation, ett tillhåll för lögnandar. Är det så här Jesus har tänkt sin församling bli? 

Falska lärare och profeter har profeterat att "allt är väl, Herren är med dig" när han inte är det. På deras frukter skall man se vem de tjänar. 

När någon står upp för sanningen blir han/hon attackerad och bespottad. "Tillrättavisad" av falska lärare, som inte har gjort något gott för församlingen, som inte har gett rätt mat i tid. Dessa har mage att ställa sig upp och kalla Jesu lärjungar falska? 

Titta på vad församlingen har blivit och fråga dig själv: Är det så här det är tänkt att vara? Skall mitt kristna liv bestå av shower, power-point, pengar och lyx? 

NEJ!!! 
Upp 3:14 Skriv till församlingens ängel i Laodicea: Så säger han som är Amen, det trovärdiga och sannfärdiga vittnet, upphovet till Guds skapelse: 
Upp 3:15 Jag känner dina gärningar. Du är varken kall eller varm. Jag skulle önska att du vore kall eller varm. 
Upp 3:16 Men eftersom du är ljum och varken varm eller kall, skall jag spy ut dig ur min mun. 
Upp 3:17 Du säger: Jag är rik, jag har vunnit rikedom och behöver ingenting, och du vet inte att just du är eländig, beklagansvärd, fattig, blind och naken. 
Upp 3:18 Jag råder dig att av mig köpa guld som är renat i eld, så att du blir rik, och vita kläder att skyla dig med, så att din skamliga nakenhet inte syns, och salva att smörja dina ögon med, så att du kan se. 
Upp 3:19 Alla som jag älskar tillrättavisar och tuktar jag. Var därför ivrig och omvänd dig. 
Upp 3:20 Se, jag står vid dörren och klappar på. Om någon hör min röst och öppnar dörren, skall jag gå in till honom och hålla måltid med honom och han med mig. 
Upp 3:21 Den som segrar skall få sitta hos mig på min tron, liksom jag själv har segrat och sitter hos min Fader på hans tron. 
Upp 3:22 Den som har öron må höra vad Anden säger till församlingarna."
Share:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate this page!

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Summa sidvisningar

Använder Blogger.

Etiketter

Bloggarkiv

Bloggintresserade