En Enkel Fråga

Låt mig få ställa en enkel fråga till dig. 

När du sluter dina ögon och säger till Gud: Jag är Guds barn. Vittnar Anden med din ande? Hör du Anden säga Amen??? 
Rom. 8:16 Anden själv vittnar med vår ande att vi är Guds barn. 
Om inte, då är något fel. Ta dessa ord på allvar. Pröva dig själv om du är i tron, för om du inte vet med dig själv att Kristi Ande bor i dig, då då består du inte provet. 
2 Kor. 13:5 Pröva er själva om ni lever i tron, pröva er själva! Eller vet ni inte med er att Jesus Kristus är i er? Gör ni inte det, består ni inte provet. 
Nu tycker du säkert jag är elak som försöker rubba din tro på Jesus Kristus eller försöker få dig på fall, men det är inte tanken. Jag vill att du skall vara säker på din frälsning, viss om att den Helige Ande bor i dig. Du är Guds tempel. Vi behöver stå orubbligt fasta i tron på Jesus i den tid som ligger framför oss och jag vill inte att någon enda av oss skall gå förlorad. 

Om inte Anden vittnar med din ande, ge då ditt liv till Jesus och låt honom få bli din Herre och frälsare. Kasta dig på knä och ropa till Jesus om räddning. Genom hjärtats tro och munnens bekännelse blir vi frälsta.
Share:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate this page!

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Summa sidvisningar

Använder Blogger.

Etiketter

Bloggarkiv

Bloggintresserade