Till Den Det Berör

Bli inte förskräckt om jag en dag säger: Jag känner inte dig! ~Jesus Kristus – Matt 25:12

  • Till den det berör Du kallar mig Vägen – men du följer inte mig!
  • Du kallar mig Ljuset – men du ser inte mig!
  • Du kallar mig Lärare – men du lyssnar inte på mig!
  • Du kallar mig Herre – men du tjänar inte mig!
  • Du kallar mig Sanningen – men du tror inte på mig!
Malaki säger i kapitel 1 vers 6
En son hedrar sin far, en tjänare sin herre. Om nu jag är en far, var är då den heder som borde visas mig? Och om jag är en herre, var är då fruktan för mig? Detta säger HERREN Sebaot till er präster som föraktar mitt namn. Mal 1:6
När du läser detta tänker du nog: oh vad skönt. Han talar om prästerna och inte mig. Är inte vi ett konungsligt prästerskap som skall bära fram våra gåvor och offer till Herren? 1 Petr 2:9 och Rom 12:1 säger:
Så förmanar jag nu er, bröder, vid Guds barmhärtighet, att frambära era kroppar som ett LEVANDE och HELIGT offer som behagar Gud – ER ANDLIGA GUDSTJÄNST.
Det är dags att ta tjuren vid hornen och KASTA UT ORENHET OCH OGUDAKTIGHET ur våra liv och söka honom.
1 Petr 1:17 säger:
Om ni ropar ”Fader” till honom, som opartiskt dömer var och en efter hans gärning, så vandra här i gudsfruktan under er tid som främlingar.

Share:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate this page!

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Summa sidvisningar

Använder Blogger.

Etiketter

Bloggarkiv

Bloggintresserade