Ett Liv i Synd och Avfällighet

Gudsfruktan saknas i kristenheten och det leder till ett liv i synd och avfällighet. David skriver i psaltaren: 
Ps. 36:1 För sångmästaren, av HERRENS tjänare David.
Ps. 36:2 I mitt hjärta hör jag vad synden viskar till den ogudaktige. Det finns ingen gudsfruktan inför hans ögon.
OCH
Ps. 119:11 Jag gömmer ditt tal i mitt hjärta för att jag inte skall synda mot dig.
Och Jesaja säger:
Jes. 29:13 Herren har sagt: Eftersom detta folk nalkas mig med sin mun och ärar mig med sina läppar men låter sitt hjärta vara långt ifrån mig, är fruktan för mig bara ett inlärt människobud.
Verklig gudsfruktan låter INGEN synd finnas i våra hjärtan, och det är Guds verk att vi fruktar honom:
Jer. 32:40 JAG skall sluta ett evigt förbund med dem så att JAG inte vänder mig ifrån dem och upphör att göra dem gott, och JAG skall lägga fruktan för mig i deras hjärtan så att de inte viker av från mig.
Share:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate this page!

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Summa sidvisningar

Använder Blogger.

Etiketter

Bloggarkiv

Bloggintresserade