Var uthålliga i bönen


Luk. 18:1 Jesus berättade för dem en liknelse för att visa att de alltid borde be utan att tröttna.
Luk. 18:2 "I en stad fanns en domare som varken fruktade Gud eller hade respekt för människor.
Luk. 18:3 I samma stad fanns en änka, som gång på gång kom till honom och sade: Ge mig rätt inför min motpart.
Luk. 18:4 Till en tid ville han inte, men sedan sade han till sig själv: Även om jag inte fruktar Gud eller har respekt för någon människa,
Luk. 18:5 skall jag ändå ge den här änkan rätt, därför att hon är så besvärlig. Annars kommer hon till sist att pina livet ur mig med sina ständiga besök."
Luk. 18:6 Och Herren sade: "Hör vad den orättfärdige domaren säger.
Luk. 18:7 Skulle då inte Gud skaffa rätt åt sina utvalda, som ropar till honom dag och natt, då han ju lyssnar tåligt till dem?
Luk. 18:8 Jag säger er: Han kommer snart att skaffa dem rätt. Men skall väl Människosonen, när han kommer, finna en sådan tro på jorden?
Var uthålliga i bönen, för Jesus SKALL hitta en sådan TRO på jorden när han kommer. 

Bless!!!
Share:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate this page!

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Summa sidvisningar

Använder Blogger.

Etiketter

Bloggarkiv

Bloggintresserade