Frid Genom Jesu Blod

Åh, om vi bara kunde förstå hur mycket Jesus längtar efter att få hjälpa oss, längtar efter att umgås med oss, och få lyfta av oss våra bördor. Då skulle vi skynda oss till honom och söka honom av hela vårt hjärta, själ, kraft och förstånd. 
Matt. 11:28 Kom till mig, alla ni som arbetar och bär på tunga bördor, så skall jag ge er vila. 
Matt. 11:29 Ta på er mitt ok och lär av mig, ty jag är mild och ödmjuk i hjärtat. Då skall ni finna ro för era själar. 
Matt. 11:30 Ty mitt ok är milt, och min börda är lätt." 
Kom till mig, säger han, alla ni som arbetar och bär på tunga bördor. Vi sliter med våra svagheter och våra sorger, och där går han tillsammans med dig och bara väntar på att få lyfta av dig dina tunga bördor för att ge dig vila. 

Kom inför hans tron genom tron på det blodet som rann för oss. Kom inför hans ansikte med stor frimodighet. Har du synd, bekänn då dina synder och låt honom rena dig. Det är bara inför hans ansikte vi kan finna vila. 
Ps. 62:1 För sångmästaren, till Jedutun, en psalm av David.
Ps. 62:2 Endast hos Gud söker min själ sin ro, från honom kommer min frälsning. 
Och: 
Ps. 62:6 Endast i Gud har du din ro, min själ, ty från honom kommer mitt hopp. 
Frid genom Jesu blod!!!
Share:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate this page!

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Summa sidvisningar

Använder Blogger.

Etiketter

Bloggarkiv

Bloggintresserade