Kim Westdahl skriver ett viktigt inlägg på FB

Kim Westdahl skriver ett viktig inlägg på Facebook som jag väljer att dela:
Det är svårt att beskriva vårt land Sverige idag, men ordet förvirring är ett ganska talande men ändå för milt ord. Vårt land idag har blivit som Kejsar Herodes i Apostlagärningarna. Sverige sitter på vår mänskligt uppbyggda tron och inbillar oss att HELA världen ser oss som sin förebild och hyllar vår tolerans och våra beslut. Vi tror att vi klarar allt, fixar allt, löser allt och har lösningar på allt och när vi märker att greppet börjar tappas, då tar vi till lögnen för att upprätthålla vår storhet. Regeringen och MÅNGA i folket har HELT missat, att vi är skapade och vi kan förgås när som helst och detta visade Gud tydligt i Herodes liv. 
Vårt land har blivit som Herodes i Apostlagärningarna. Man ser sig som världens förebild och Herre. Vårt land vet bäst, vi visar alla andra länder vägen, vi skryter med vår tolerans och godhet, men OJ vad mycket som vårt land idag accepterar och som Bibelns ord förbannar. Herodes lät avrätta lärjungen Jakob och när han såg att detta vann bifall hos folket, så fortsatte han sin förföljelse. Så här har det blivit i landet Sverige. Regeringen står upp, försvarar, slätar över och ljuger om dom mordiska handligar som Islam står för och som både Koranen och Muhammed själv uppmanar till. Kristna och judar är OFTA deras offer och dessa sekulariserade svenskar vill vi nog inte ens veta, vilket värde dom har inom Islam? Men det vi måste börja förstå sanningen i, är att vi INTE har någon tron, Sverige lever på lånad tid inför Gud. Tronen vår regering, politiker och Media vill ropa ut att vi står på är ett luftslott, grunden är rutten och består inte när stormar och tragik kommer och fallet BLIR stort och dit är vi påväg. 
Men du kanske är en egen Herodes. Du lever ditt liv och känner dig mäktig, har inga bekymmer, människor hyllar dig och ger dig applåder i livet. Du tänker mest kring jag, mig och mitt och förstår inte att även ditt liv kan släckas lika fort som det skedde Herodes i Bibeln. Högmodet som han levde i satte Gud till sist stopp för och så skört är även ditt liv. När ditt hjärta slutat slå så står du i evigheten och att dö utan Jesus kommer bli din värsta mardröm i livet och även det du kommer ångra ABSOLUT mest i en evighet! 
Herodes avrättade Jakob och när det vann bifall hos folket så fängslade han Petrus. Såhär håller kyrkor och församlingar också på idag. Vi tittar vad som i världen vinner bifall och sedan tar vi in det i våra sammanhang. Många kyrkliga ledare, präster och pastorer vill vara Herodes. Vi säger det folk VILL höra så vår popularitet växer och människors beröm och applåder får oss att lyfta i våra talarstolar och i vår köttslighet. Men skall en förvandling till i våra sammanhang, så behöver det bli som Johannes Döparen sade "JAG MÅSTE bli mindre och han, alltså Jesus bli större". Men hur många av oss vill detta idag? 
När Adam och Eva syndat i Lustgården och dom hörde Gud komma så gömde dom sig. Dom upplevde Guds närvaro och Helighet och deras olydnad och synd blev levande och tung inom dom. Det var inte bara en trevlig och glad prick som kom vandrande i trädgården, det var inte en distanserad Gud som dom hörde komma, NEJ det var en HELIG Gud som var levande och verksam i deras omgivning! 
Idag kan vi så ofta leva i olydnad, vara djupt rotade i materialism, vi ber för människors själar men skall många av oss vara sanna inför Gud och även inför oss själva, så finns oftast inte den riktiga nöden. För nöd visar sig i lydnad gentemot Gud och hans ord. Jag skulle inte kunna prata med min chef på kvällen och han klargör för mig vad jag skall göra nästa dag och framförallt att jag skall finnas på plats. Men när morgonen kommer och väckarklockan ringer, så bryr jag mig inte och somnar skönt om igen. Hur många av oss tror att det skulle bli konsekvenser för mig? Hur många skulle bli chockade om det blir konsekvenser och särskilt om det upprepas, gång på gång på gång? Och nu pratar jag ENDAST om en jordisk chef. 
För att förstå Gud så visst behöver vi förstå att Gud ENBART är kärlek, men Guds Kärlek är HELIG och när hans helighet kommer över våra liv, såsom den gjorde i Edens Lustgård, då dras min synd, skuld och olydnad inom mig fram i ljuset och det är faktiskt SUNT att vilja gömma sig såsom Adam och Eva gjorde. Dom SÅG sin synd och FÖRSTOD sin olydnad och att Gud ÄR Helig. 
Förstår jag det som lever som kristen i kyrka och församling idag? Jag vet människor som lämnar sina äktenskap, träffar nya partners och går till kyrkor och församlingar och tar nattvarden tillsammans som ogifta? Jag vet människor som lever sambos och går till sina kyrkor och församlingar och man ser det som FULLT normalt och ingenting konstigt och vet du vad? Det är ingenting konstigt om vi fortsätter jämföra oss med världen. Men vi skall inte detta, utan fråga Gud och läsa Bibelns ord, hur ser du på mitt liv, här och just nu? 
Jag har själv OFTA levt i synd och hänger inte ut någon och jag vet hur jag inbillade mig att Gud är ändå med mig, Gud tar hand om detta. Men jag levde så länge med en SKEV bild av Guds helighet och så gott som ALLTID när jag fått uppleva Gud starkt, så har hans Ande överbevisat mig om min synd och olydnad och sedan fyllt mitt hjärta med Jesu underbara kärlek. Gud frågade Adam och Eva vart är ni? 
Du kanske också lever i synd, njutningar och står med en fot i båda världarna, Du älskar ditt eget självförverkligande, dina veckor är styrda av dina egna planer och agendor och visst ber du Jesus välsigna din dag, precis som jag själv gjorde. Men dina ärenden och gärningar har du redan valt ut och planerat, men inte att Guds gärningar skall ske genom dig, till din nästa och i din vardag. Vi ber ofta att Gud skall välsigna VÅRA händers verk, men det Gud välsignar är SINA händers verk i och genom oss. 
Du kanske också står i kyrka, församling och har namnet om dig att vara kristen och du undrar varför Gud inte lyssnar? Varför Gud inte hjälper? Du kanske ropar vart är du Gud? Vart är du Gud? Men tänk om Gud säger till dig "Vart är DU?" Vart är DU? 
Ibland kan vi bli så rädda när vi syndat så vi inte vågar närma oss Gud och detta är helt fel. Det är nu vi har möjlighet att komma till Jesus, frambära våra liv och be Jesus ta hand om allt, då man själv inte orkar längre. Men det kan också vara så att många vill inte komma till Gud, därför att man Älskar så mycket i sitt jordiska liv och vill inte att Gud skall plocka bort saker som jag i köttet och egna vilja Älskar och vill ha kvar? Men känner vi såhär är det ett tydligt tecken på att Jesus INTE är nummer ett i våra liv, för när vi Älskar Jesus blir vi villiga, att lämna ALLT som Jesus vill att vi skall lämna i våra liv och vi gör det till och med med ett glatt hjärta. Vart är du Gud? Varför lyssnar du inte till mig? Ser du inte min nöd, mina problem, mina lidanden? Bryr du dig inte om min situation och ser hur jag har det? Men jag upprepar, tänk om Gud istället frågar dig: VART ÄR DU? Så sade Gud till Adam och Eva i Edens lustgård och detsamma kanske Gud idag säger till dig, vart är DU? 
Hör du till dessa som gjort så mycket elände så du vågar inte komma till Gud för att dina gärningar skall avslöjas? Du vet att dina fel är många, dina misstag många, dina felbeslut många och rädslan får dig att hålla dig borta från Gud. Men då har du en skev bild av Gud och Bibeln säger "Om ni IDAG hör hans röst så färhärda INTE era hjärtan. Vet du vad Jesus vill ha av dig? Jesus vill ha ditt skräp, din smuts, din orenhet, alla dina synder och handlingar, dessa vill Jesus ta emot och istället ge dig sin förlåtelse och förvandla ditt liv TOTALT. Men vägrar du lämna dina synder i livet, så MÅSTE Jesus en dag döma dina synder och straffa dig och den DOMEN kommer att kännas i en evighet för dig. 
Du vet NÅD söker man först när domen är fastställd. En fånge i USA kan ansöka om nåd för att slippa sitt straff, men man gör det väl knappast FÖRE Domen är satt. Ibland pratar människor så mycket om Guds nåd, utan att först göra klart människors synd och skuld inför Gud och då säger du kanske, ja men detta skall Anden klargöra. Men om du inte skall tala synden och domen så skall du heller inte tala rättfärdigheten från Jesus, för det skall ju Anden också sköta. Men en människa som håller på att krossas av synden i sitt liv, sina felaktiga beslut, tragiska händelser och situationer som uppkommit. Många av dessa personer vet då redan att man är en syndare och där kan nåden komma in och visa dom vägen till Guds underbara förlåtelse, upprättelse och förvandling i deras liv. Men detta biter INTE på en självrättfärdig människa och som ständigt jämför sig med andra människor och då får dom istället jämföra sig med Guds lag och då faller Domen över dom och sedan träder Nåden in. 
Men du kanske också lever i ett annat tillstånd, nämligen som egyptierna gjorde under Farao. Du kanske lever under förtryck, hot och våld. Tragiken i ditt liv ser inget slut, mörkret blir värre och problemen tyngre. Du har suckat länge och kanske inte ens orkar bedja längre och din livslåga börjar sakta slockna. Knäpp dina händer och ropa till Jesus, bed ärligt från ditt hjärta och Bibeln har lovat "att om du närmar dig Gud, så kommer Gud att närma sig dig" men Jesus är din ENDA väg för att kunna komma inför Gud, så bed, bed, bed ty Jesus har inte glömt dig, Jesus kan förvandla ditt liv totalt, men du behöver själv ärligt vända dig till Jesus och bedja att Jesus skall göra dig fri från syndens bojor och slaveri i ditt liv. 
Eller du kanske är i Jona tillståndet. Du är på flykt undan Gud och kallelsen över ditt kristna liv. Jesus har kallat dig till ett uppdrag men du gör som vi ALLA ofta gör, vi springer åt andra hållet. Dina ögon har blivit förvärldsligade, dina öron har blivit slutna, dina steg springer dina egna ärenden och uppfyller dina egna önskemål och tidens tecken, stormar och mörker berör dig knappt, allvaret tar inte tag i dig, människor utanför nåden får dig inte att bedja och att leva lydigt Gud tänker jag knappt på. Sömnen har kommit som över Jona och han ligger och sover sin skönaste sömn. Han tror att hans situation är lugn och trygg, men det är så nära fördärv för honom och medpassagerarna som det någonsin kan bli och detsamma gäller oss om vi inte helhjärtat vänder tillbaka till Jesus och till lydnad inför Gud och missionsbefallningen! 
När Jona sover i sin kallelse så sjunker nästan skeppet. När kyrkor och församlingar sover i sin kallelse, predikar ett förvirrat och rent lögnaktigt och intetsägande evangelium, så drabbas våra medmänniskor och får det fortgå tillräckligt länge, så gäller det hela landet och det ser vi idag. Många människor bryr sig inte, men du som bryr dig. Du som inte förstår vad som händer? Du som börjar känna dig rädd, skrämd och rådlös? Såhär blir det när ett land vänder ryggen åt Jesus och hans ord, men det kan vara så att genom den nöd du nu upplever i livet, så vädjar Jesus för din själ och ditt eviga väl och vill att du söker Jesus ärligt i bönen, lägg fram hur du upplever och känner och även du kan få uppleva miraklet, som så många andra fått gjort, nämligen att Jesus möter ditt hjärtas längtan till ett HELT förvandlat liv, här och nu och för evigheten! 
Den rike mannen och Lasarus i Bibeln skildrar ännu ett tillstånd. Materialismen hade denna man i sin makt. Han levde i fest, dans och njutning. Ingen tanke på framtiden och även om dom tankarna kanske ibland kom inom honom, så kände han att det kommer att lösa sig, jag har lyckats, jag har haft framgång, jag är en god människa så vad kan hända mig? Och vi ser att mannen slutar bedjande och ropandes i pinorummet efter sin död. Är detta du min vän. Du lever för dagen, det rullar på. Du har pengar, är frisk och du känner dig materiellt trygg. Du kanske rent av hånar och förkastar dom som tror på Jesus? Du kanske hånar pratet om ett evigt helvete och nödvändigheten att bli frälst? Jesus har givit dig ett varnande exempel i Bibeln och det är inte pengarna som gör dig värdig helvetet. Det är din ovilja att söka Jesus, din ovilja och din synd som också kommer leda dig till pinorummet, OM du inte i tid frågar och ropar till Jesus? Vad Jesus vill du med mitt liv? Om du finns Jesus så möt mig och uppenbara dig i mitt liv? Låt mig få uppleva dig så att jag kan tro på dig? Hjälp mig Jesus att INTE gå evigt förlorad, utan hjälp mig förstå det underbara du gjorde för mig på Golgata Kors. Men låt oss ALLA pånytt bedja Jesus att förnya Korsets innebörd i våra liv och inte minst för våra medmänniskors skull. 
GVE Facebook vänner:) 
~Kim Westdahl 22 Oktober 2015
Share:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate this page!

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Summa sidvisningar

Använder Blogger.

Etiketter

Bloggarkiv

Bloggintresserade