Några Saker att Tänka På

Några saker att tänka på för oss som kallar oss Kristna! 
Matt. 7:21 Inte skall var och en som säger 'Herre, Herre' till mig komma in i himmelriket, utan den som gör min himmelske Faders vilja. Mat 7:22 Många skall säga till mig på den dagen: Herre, Herre, har vi inte profeterat med hjälp av ditt namn och med hjälp av ditt namn drivit ut onda andar och med hjälp av ditt namn gjort många kraftgärningar? Mat 7:23 Men då skall jag säga dem sanningen: Jag har aldrig känt er. Gå bort ifrån mig, ni laglösa! 
De säger ”Herre, Herre”, vilket visar att de är religiösa och inte sekulära människor. De säger ”Har inte vi profeterat med hjälp av ditt namn och med hjälp av ditt namn drivit ut onda andar och med hjälp av ditt namn gjort många kraftgärningar?” vilket visar att de bygger sin tro på att Gud är med dem, baserat på tecken och under. De säger ”Har inte VI...” vilket visar att de menar sig tillhöra Gud baserad på grupptillhörighet, religiös tillhörighet eller församlingstillhörighet. 

Jesus skall då säga dom sanningen: Jag har aldrig känt er... Detta säger han därför att vi är enligt 1 Kor. 1:9 är kallade till gemenskap med Guds Son. 
1 Kor. 1:9 Gud är trofast som har kallat er till gemenskap med sin Son Jesus Kristus, vår Herre. 
Jesus kommer då säga till dem: jag har aldrig känt er, gå bort från mig ni laglösa. Laglösa? Efter vilken lag då? Kärlekens lag och trons lag. 
Rom_3:31 Sätter vi då lagen ur kraft genom tron? Nej, inte alls! Vi upprätthåller lagen.
Rom 13:10 Kärleken gör inte något ont mot sin nästa. Alltså är kärleken lagens uppfyllelse. 
Hur kan man vandra i kärlek och i tro? Genom gemenskapen med Guds Son. 

I vår gemenskap med Jesus lär vi känna honom. Utan gemenskap med Jesus blir det bara religion och läpparnas bekännelse. Därför säger Gud sök mitt ansikte. Johannes säger angående smörjelsen, att den lär oss om allting och att vi därför inte behöver någon som lär oss. Hur lär smörjelsen oss om allting? Genom gemenskapen med Jesus Kristus. Om du menar dig vandra med Gud utan gemenskap med Jesus, då bedrar du dig själv och vandrar fel.
Share:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate this page!

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Summa sidvisningar

Använder Blogger.

Etiketter

Bloggarkiv

Bloggintresserade